⭐ ثبت شرکت در ایران چگونه است؟
در ایران 7 نوع شرکت می شود ثبت کرد، از بین این ها دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص جزو پر کاربردترین ها می باشند، شرکتهای سهامی عام، تعاونی، تضامنی ( برای صرافی ها به طور مثال ) و دانش بنیان و در آخر هم موسسات غیر تجاری.
در مسئولیت محدود باید حداقل دو شریک باشید و در سهامی خاص حداقل 3 شریک. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ برای تاسیس شرکت، کدامیک را انتخاب کنیم؟
در صورتی که شرکتی کوچیک می خواهید ثبت کنید، قصد شرکت در مناقصات یا اخذ وام از بانک ها را ندارید بهتر است ” شرکت با مسئولیت محدود را ثبت کنید.
اما در صورتی که در مقیاس بزرگتری قرار است فعالیت کنید، گردش مالی بیشتر از سالانه 2 میلیارد تومان دارید پیشنهاد ما شرکت سهامی خاص است که اعتبارش کمتری بیشتر از شرکت مسئولیت محدود است و برای اخذ وام و پروژه اعتبار بیشتری دارد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدارک لازم برای ثبت شرکت کدامند؟
شما با داشتن یک شریک، تصویر کارت ملی، داشتن ثنا و یک سیم کارت که به نام خودتان باشد می توانید شرکت ثبت کنید، البته که اینها مدارک هستند و شرایطی که باید داشته باشید جداست. پس مدارک لازم همین ها می باشند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ چه شرایط و مدارک تحصیلی نیاز دارد؟
- برای ثبت شرکت نیاز به ارائه مدرک تحصیلی نیست.
- نباید دارای سوپیشنه کیفری باشید، فرآیند استعلام گواهی عدم سوپیشنه به صورت آنلاین از سامانه ثبت شرکتها می باشد.
- باید یک محل را که دارای کد پستی است را به عنوان محل شرکت معرفی کنید.
- اسمی که برای شرکت انتخاب می کنید باید حداقل 3 سیلاب یا کلمه باشد و قبلا ثبت نشده باشد.
- در برخی موارد، موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز از سازمان یا وزات خانه ای را دارد، به عنوان مثال اخذ مجوز گردشگری از وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان گردگشری می باشد، که ابتدا باید موافیت این سازمان را گرفت که در این صورت عموما نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط می باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ نحوه ثبت شرکت و مدت زمان آن چقدر است؟
نحوه ثبت شرکت عموما آنلاین است بجز در دو مرحله ارسال مدارک و صورتجلسات و اوراق و اساسنامه های تنظیم شده به اداره پست و در آخر، مراجعه به اداره ثبت شرکتهای شهر خود و تایید و گرفتن اوراق شرکت. یعنی شما باید در سامانه ثبت نام کنید، اوراقی که تنظیم شده را آنلاین بارگزاری کنید و صرفا برای نتیجه نهایی به اداره مراجعه بکنید.
مدت زمان ثبت شرکت در تهران در زمستان 1401 با این حجم از تعطیلی ادارات در تهران حدودا 14 روز می باشد و در شهرستان ها هم حدود 20 روز. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ چه افرادی مجاز به ثبت شرکت در ایران هستند؟
تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی قادر به ثبت شرکت در ایران هستند. افراد خارجی می توانند با دریافت کد فراگیر از سامانه ثبت شرکتها، هویت پیدا کرده و عضوی از اعضای یک شرکت ایرانی شوند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ ثبت شرکت نیاز به چند عضو دارد؟
شرکتهای با مسئولیت محدود با حداقل ۲ عضو، سهامی خاص با ۳ عضو ( به همراه دو نفر بازرس یعنی جمعا 5 نفر )، سهامی عام با ۵ عضو و تعاونی با ۷ عضو قابل ثبت هستند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدارک لازم جهت ثبت شرکت کدامند؟
در سال 1401 و طبق آخرین قوانین ” فقط تصویر مدارک شناسایی اعضا ” مورد نیاز است و داشتن کد ثنا.
و در نهایت مشخص نمودن نام شرکت، نوع شرکت که معمولا رایجترین آن مسئولیت محدود است، موضوع فعالیت شرکت، میزان سرمایه شرکت و میزان سهم هر یک از سهامداران، اعضا و پست هیئت مدیره و در نهایت افراد دارای حق امضا
برای ثبت شرکت نیاز به هیچ مدرک تحصیلی نیست مگر موضوع شرکت نیاز به اخذ مجوز از سازمان مربوطه داشته باشد. مانند ثبت شرکت مهندسی که نیاز به مدرک مهندسی دارد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدت زمان ثبت یک شرکت چقدر است؟
مدت زمان ثبت یک شرکت به طور متوسط 10 الی 15 روز می باشد. حداقل زمانی که می توان یک شرکت را ثبت کرد در بهترین حالت تا مرحله درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی می تواند ق4 تا 5 روز هم باشد. این زمان بستگی به ثبت سریع در سامانه و تایید نام و تحویل سریع مدارک به پست و .. دارد. معمولا تایید نام شرکت طی 24 الی 72 ساعت روزهای غیر تعطیل به طول می انجامد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ چه اسنادی پس از ثبت شرکت به متقاضی ثبت ارائه می شود؟
در نهایت مدارکی شامل شرکتنامه، تقاضانامه، آگهی تاسیس، و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به متقاضی ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط موسسه میزان داده میشوند. برای شرکت سهامی خاص نیز بعد از ثبت، اظهارنامه، اساسنامه، آگهی تاسیس و آگهی روزنامه رسمی. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ اقدامات بعد از ثبت شرکت چیست؟
از زمان ثبت شرکت تا پایان سال شما فرصت دارید که نسبت به دریافت دفاتر پلمپ اقدام کنید. همچنین باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی مبادرت نمایید. همچنین به هنگام ثبت شرکت تا ۲ ماه بعد باید به میزان نیم در هزار سرمایه شرکت به عنوان مالیات از طریق وب سایت اداره مالیات پرداخت کرد؛ در غیر اینصورت ملزم به پرداخت جریمهای دو برابر مبلغ مذکور میشوید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ بعد از ثبت شرکت اعمال چه تغییراتی امکان پذیر است؟
اعمال هرگونه تغییر اعم از تغییر نام، موضوع، آدرس، سرمایه، اعضای هیئت مدیره، صاحبان حق امضا و… مجاز است. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مراحل انجام مشاوره آنلاین و از راه دور چگونه است؟
در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید، اگر قصد دارید مشاوره های خود را به صورت آنلاین دریافت کنید یا تلفنی این کار را انجام دهید، برای مشاوره های تلفنی باید با تلفن های شرکت تماس بگیرید و به طور مستقیم با کارشناس های مربوطه در ارتباط باشید، در این حالت شما می توانید مدارک مورد نیاز برای انجام تقاضای خود را با پست یا پیک به کارشناسان ما تحویل دهید، در صورت دلخواه می توانید حتی این مدارک را به صورت حضوری به دفتر شرکت تحویل دهید.
اگر قصد دارید که ثبت شرکت خود را به صورت آنلاین انجام دهید، باید به نکات توجه داشته باشید. در ابتدا شما باید یک فرم مخصوص را تکمیل کنید و این فرم را برای کارشناسان ما ارسال کرده، لازم به ذکر است که این فرم در سایت ما وجود دارد و شما به آسانی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
در این فرم سوال های مهمی از شما پرسیده می شود و شما باید با دقت به آن ها پاسخ دهید، نیاز خود را هم به طور دقیق مشخص کنید. توجه داشته باشید که در صورت بروز اشتباه در این مرحله کار شما عقب می افتد، همین موضوع در ادامه می تواند مشکلاتی را برای شما به دنبال داشته باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ سامانه ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها متفاوت است؟
خیر سامانه ثبت شرکت در تهران و کلیه شهرستان ها فقط وب سایت اداره ثبت می باشد و کلیه مراحل غیر از تحویل مدارک به پست و تحویل آگهی تاسیس، به صورت آنلاین می باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ سامانه ثبت شرکت ها و موسسات تفاوتی دارند؟
این مورد هم خیر، چه ثبت شرکتها و چه ثبت موسسات غیر تجاری نیز از طریق یک سامانه می باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ چرا مشاوره آنلاین ثبت شرکت از مراجعه حضوری بهتر است؟
موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که مشاوره آنلاین ثبت شرکت مزیت های بسیاری به دنبال دارد که در ادامه این موارد را هم شرح می دهیم
- دسترسی به مشاوره آنلاین ثبت شرکت ها ساده می باشد، شما در هر زمان و مکانی که هستید به سادگی می توانید از طریق هر شبکه اجتماعی ارتباطی که راحت هستید با مشاورهای متخصص ما در ارتباط باشید، ما در واتساپ، تلگرام، ایمیل، اینستاگرام و … کنار شما هستیم.
- انجام مشاوره آنلاین ثبت شرکت ها و ارسال مدارک از طریق نرم افزار های ارتباطی بدو نیاز به حضور شما، باعث صرفه جویی در زمان هم می شود، شما بدون آن که زمان زیادی را برای رفت و آمد صرف کنید، به آسانی می توانید مشاوره های خود را انجام دهید.
- توجه داشته باشید که ثبت شرکت تلفنی باعث می شود که در هزینه های خود صرفه جویی کنید، زیرا تعرفه های هزینه ثبت شرکت ما در این صورت پایین تر است و این موضوع هم کم اهمیت نیست 😉 برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مالیات شرکت ها به چه صورت محاسبه می شود؟
محاسبه مالیات شرکتها، روند ثابتی ندارد و به فاکتورهای متعددی وابسته است. اما معمولاً چنانچه شرکت دفاتر قانونی خود را تکمیل و ارائه دهد؛ مالیاتی که باید پرداخت کند پس از کسر هزینه درآمد زایی، برابر با ۲۵ درصد از مبلغ باقیمانده است. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدت زمان ثبت علائم تجاری چقدر است؟
مدت زمان ثبت برند حدودا و در مناسبترین حالت 70 روز است، که 10 الی 30 روز بررسی اولیه پرونده طول می کشد و یک ماه هم نیاز است که آگهی تقاضای ثبت مورد نظر در روزنامه رسمی چاپ شود. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به 60 روز طی شده باید اضافه کنید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدارک لازم جهت ثبت فارسی یا لاتین کدامند؟
برای ثبت برند چه فارسی و چه لاتین شما باید یک مجوز داشته باشید که نشان دهد در آن حوزه فعالیت می کنید ( مثل جواز کسب یا جــواز تاسیس با 40 درصد پیشرفت فیزیکی یا پروانه فعالیت و … ) + مدارک شناسایی متقاضی + گواهی امضا، اگر برند لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز اخذ نمایید و ارائه دهید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا برند مانند شرکت نیاز به پرداخت مالیات دارد؟
داشتن یک برند برای مالک آن تعهد مالیاتی ایجاد نمی کند و مالیاتی ندارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و رفع ابهامات مالیاتی برند با ما تماس بگیرید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ فرآیند ثبت شرکت چه مقدار زمان می برد؟
ثبت شرکت در بازه زمانی ۷ الی حداکثر ۱۰ روزه انجام می پذیرد. در صورتی که شخصا برای ثبت اقدام کنید مدت زمان این فرآیند بر اساس آزمون و خطا کردن مراحل ثبت می تواند افزایش پیدا کند.
در مجموعه ما تا مرحله تایید نام حدود ۲ روز زمان برده و بعد از آن حداکثر تا ۷ روز کارهای ثبتی شرکت به اتمام می رسد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ برای ثبت شرکت چه مدارکی نیاز داریم؟
به طور کلی برای ثبت شرکت به مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) اعضای شرکت نیاز است.
اما بر اساس نوع شرکت می تواند این مدارک تغییر کند. مثلا در خصوص شرکت با مسئولیت محدود همین مدارک کافیست اما در خصوص شرکت های سهامی عام به مدارک خاص دیگری نیاز خواهد بود. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت شرکت چیست؟
به طور عمومی برای ثبت شرکت شرط الزامی جهت مدرک تحصیلی وجود ندارد.
به جز مواردی که در عنوان و نام شرکت کلماتی مانند (شرکت مهندسی …) استفاده می شود که در این صورت نیاز به مدارک تحصیلی مرتبط می باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ تعرفه ثبت شرکت در سال جاری ۱۴۰۱ چقدر است؟
با توجه به افزایش چند برابری هزینه های ثبت متاسفانه در سال ۱۴۰۱ با افزایش قیمت برای انجام ثبت شرکت مواجه شدیم. با این حال برای محاسبه دقیق نرخ هزینه های ثبت شرکت بایستی با کارشناسان ما در تماس باشید.
با مشاوره رایگان کارشناسان می توانید از هزینه دقیق ثبت شرکت خود مطلع شوید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا برای ثبت شرکت نیاز به مجوز داریم؟
یکی از سوالاتی که در هنگام ثبت شرکت برای ما ایجاد می شود این است که برای ثبت چه شرکت هایی نیاز به دریافت مجوز داریم؟
در ۹۹% در مواقع با توجه به نوع تنظیم موضوع فعالیت شرکت مورد نظر خود نیاز به مجوز نخواهید داشت اما در بعضی از کسب و کارها که فعالیت خاصی را انجام می دهند ممکن است نیاز به مجوز داشته باشید.
شما می توانید با استعلام موضوع فعالیت خود از راهنمایی کارشناسان ما برخوردار شوید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ برای ثبت شرکت به چند نفر اعضا نیاز است؟
برای شرکت مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر اعضا کافیست اما در خصوص شرکت سهامی خاص بایستی حداقل ۳ نفر اعضا و ۲ نفر بازرس داشته باشید (مجموعا ۵ نفر)
در خصوص انواع دیگر شرکت ها نیز این تعداد متناسب با نوع شرکت انتخاب می شوند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ بهترین نوع شرکت برای شروع فعالیت کدام است؟
بهترین نوع شرکت بایستی بر اساس نوع نیاز هر کسب و کاری تعیین شود. اما اگر شما صرفا شرکتی را برای شروع کسب و کار خود با تعداد اعضای کم نیاز دارید پیشنهاد ما شرکت با مسئولیت محدود است.
اما اگر به شرکتی جهت حضور در مناقصات و مزایدات و اخذ وام نیاز دارید پیشنهاد ما شرکت سهامی خاص است. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا میتوان به صورت غیر حضوری شرکت ثبت کرد؟
بله با توجه به راه اندازی سامانه آنلاین ثبت شرکت ها، ورود اطلاعات اولیه کاملا به صورت غیر حضوری انجام می شود. در مراحل بعدی جهت ارسال مدارک فیزیکی به اداره و همچنین پس از ثبت شدن شرکت جهت دریافت آگهی تاسیس نیاز به تردد حضوری دارید. اما شما می توانید این فرآیند را به وکلای ما بسپارید تا کلیه کارها برای شما به صورت غیر حضوری انجام شوند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ نام شرکت خود را چگونه انتخاب کنیم؟
در حال حاضر برای انتخاب نام شرکت حداقل به ۳ سیلاب نیاز است. این نام ها بایستی ریشه فارسی داشته و کلمات عام و صفات نباشند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا خودمان میتوانیم از طریق سامانه اداره ثبت اقدام کنیم؟
بله ثبت شرکت از طریق این سامانه برای تمامی افراد قابل انجام است.
اما پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از مشکلات در آینده و همچنین اتلاف وقت و انرژی برای ثبت شرکت خود با وکلا و کارشناسان ثبتی ما مشورت کنید تا بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا بعد از ثبت شرکت میتوانیم در آن تغییراتی انجام دهیم؟
بله ۱۰۰% شما میتوانید هر زمان بعد از ثبت شرکت در اکثر موارد شرکت خود تغییرات ایجاد کنید. این تغییرات می توانید تغییر در نام شرکت، آدرس و مشخصات، اعضا و تعداد آن، سمت ها و… باشد. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ میزان حداقلی سرمایه برای ثبت شرکت چقدر است؟
حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت یک میلیون ریال است. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟
برای ثبت شرکت نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست.
اما لازم است بدانید نداشتن کارت پایان خدمت در خصوص اخذ برخی از مجوزها الزامی است و شرکت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند برای اخذ این مجوزها از فردی که کارت پایان خدمت ندارد نبایستی استفاده کنند. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.
⭐ آیا کارمندان دولت می توانند شرکت ثبت کنند؟
در خصوص کارمندان دولت بایستی بدانید که محدودیت هایی لحاظ شده اند و از این بابت کارمندان دولت در شرایط عمومی نمی توانند از اعضای یک شرکت مانند مدیرعامل و یا رئیس هیئت مدیره باشند.
اما این افراد می توانند با شرایط خاصی سهام دار شرکت باشند. اگر در این خصوص سوالات بیشتری دارید می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. برای راهنمایی بیشتر با شماره “ ۰۹۱۸۵۵۹۵۹۱۷ ” جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

